3 Mart 2009 Salı

Yağmurlu Havada Araç Kullanırken!
















Yağmur mevsimi geldi, yağmurlar başladı. Bir çok sürücü kuru hava şartlarındaki sürüş alışkanlıklarını değiştirmeden aracını kullanmaya devam ettiği için, yağmurlu havalarda bir çok kaza yaşanır.

Bazı bilgileri hatırlamak bu kazalardan birine karışmamamız için yararlı olabilir!

Öncelikle sileceklerinizi yılda bir defa değiştirin. Silecekleri çalıştırmaktan kaçınmayın, çünkü bilinen görüşün aksine sileceklerin lastikleri çalışarak eskimez. Eğer çok hafif bir yağmur çiseliyorsa, sileceklerinizi son hızda çalıştırmayın. Yağmur durduktan 20 dakika sonra bile silecekleriniz hala çalışıyor konumda olmasın. Eğer arka camınızda buğulanma oluyorsa, arka cam rezistansını çalıştırın. Otomobilinizin ön ve yan camları yağmurlu havalarda buğulanabilir. Böyle bir durumda otomobilinizin klima sistemini çalıştırın. Buğunun hemen kavbolduğunu göreceksiniz.

Yağmurlu havalarda farlarınızı mutlaka yakın. Sehirlerarası seyahatlerde, belli aralıklarla araç güvenli bir yerde durdurularak farlar, stoplar, sinyaller ve orta fren lambaları silinmelidir.

Su birikintilerine girildikten sonra ıslanan fren balatalarını kurutmak için kısa bir süre frene hafifçe basılmalıdır. Soğuk havalarda ağaç ve köprü gibi bölgelerin gölgesinde kalan alanlarda aşırı buzlanma olabilir. Bu tip bölgelere dikkat edilmedir. Araca binmeden önce ıslanan ayakkabıların acil bir durumda fren pedalından kaymayacağından emin olunmalıdır.

Yağmurlu havalarda gaza gereğinden fazla basmak, sert bir şekilde frene yapmak, ani bir şekilde direksiyonu çevirmek ve debriyajdan ayağın hızlıca çekilmesi kayma hareketini daha kolay başlatacağından bu hareketlerden özellikle kaçınılmalıdır.

Yağmurun ilk yağdığı an yol yüzeyinde birikmiş olan toz ve yağlar yolu daha da kayganlaştıracağı için bu dakikalarda hız yavaşlatılmalı ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır.

Sağanak yağmur esnasında oluşan su birikintilerine girerken aquaplaning (su yastığı üstünde kayma) olayı oluşur. Bu durumlarda direksiyon sıkıca tutulmalı ve hız kesmek için ayak gazdan çekilmeli, frene çok yavaş basılmalı (eğer ABS varsa sonuna kadar basılmalıdır) ve ani haraketlerden kaçınılmalıdır.



Eski ve Yeni Honda Jazz hakkında bir çok bilgi ve merak ettiklerinizin cevaplarını bulabilmek için Honda Jazz Organizasyonu forumunu ziyaret edebilirsiniz.

Foruma Ulaşmak İçin [Tıklayın]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder