1 Ekim 2009 Perşembe

Honda Jazz'ınızı Koruyun

JAZZ'INIZI TEMİZ TUTUN


Aracın temiz tutulması aracın değerini artırır

Aracınızın düzenli olarak temizlenmesi sadece parlak görünmesini sağlamakla kalmaz; aynı zamanda paslanmaya, kire, tuza ve yoldan gelen diğer kirlere karşı aracı korur. Aracınızın temiz tutulması satış değerini artırır ve onarılması gereken sorunları kötüleşmeden görmenizi sağlar.

Otomatik yıkama makinesi aracınızı yıkamanın basit ve hızlı bir yoludur ancak aracı sünger ve su ile kendiniz yıkamanız kadar iyi olmayabilir. Aracınızı en az yılda bir defa, tercihen bahar aylarında kendiniz yıkamayı alışkanlık haline getirin. Doğru kıyafetleri giyerek (ıslanacaksınız) aracınızı yıkamak tüm aile için eğlenceli bir öğleden sonra aktivitesi veya sizin için rahatlatıcı ve kendi başınıza geçireceğiniz bir zaman olabilir.



DIŞ TEMİZLİK

Işıltılı bir görünüm elde etmek kolaydır

Açık alanda aracınızı yıkayacaksanız gölge bir yer seçmeye dikkat etmeniz gerekir. Doğrudan güneş ışığı altında araç yıkamak su damlalarının veya sabun köpüğünün boya üzerinde lekelere neden olmasına yol açar. Havanın rüzgarlı olmamasına da özen gösterin. Çünkü rüzgarın havalandırdığı toz, ıslak aracınıza yapışır ve kurulama sırasında zımpara etkisi yapar.

Adım adım

1. Aracı bol su ile ıslatın. Yüksek basınçlı hortum kullanıyorsanız tabancanın ucu asla araca 30 cm'den yakın olmamalıdır.

2. Temiz bir kovaya oto şampuanı koyun ve temiz su ile doldurun. Yüzeyi yıkamak için iyi durumda ve temiz bir sünger kullanın.

3. Üstten başlayarak aşağıya doğru gidin ve tüm aracı yumuşak bir şekilde temizleyin. Süngeri düzenli olarak sıkın, aksi halde süngerde biriken kir boya üzerinde zımpara etkisi gösterir.

4. Jantlarınıza özel önem verin – jantlar yola en yakın parçalardır ve fren balatası tozunun aşındırıcı etkisine maruz kalır. Fren balatası tozu jant üzerinde uzun süre kalırsa temizlenmesi imkansız hale gelir.

5. Jantlarınızı ve lastiklerinizi ayrı bir sabunlu süngerle temizleyin. Kir çıkmıyorsa jantlarınızı temizlemek için metal veya krom temizleme spreyi kullanın. Basınçlı yıkama tabancası tüm aralıklara ve kenarlara ulaşmak için çok uygundur ancak lekeleri ve zor erişilen yerleri temizlemek için küçük bir fırça veya diş fırçası kullanabilirsiniz.

6. Özel dikkat göstermeniz gereken diğer noktalar kapılar (özellikle alt kısımları) ve eşiklerdir. Kauçuk fitillerin temas ettiği kısımları kontrol edin. Boya yüzeyi kabarık veya bozuksa - özellikle gövdenin alt kısmında – zift tabakasını temizlemek için yağ giderici malzeme kullanılması gerekli olabilir. Bu durumda gaz yağı veya çevre dostu zift sökücü kullanın.

7. Tüm aracı temizledikten sonra bol miktarda temiz su ile durulayın. Fazla suyu almak için asla cam sileceği gibi şeyler kullanmayın.

8. Temiz pamuklu havlu veya güderi kullanarak aracı detaylı bir şekilde kurulayın. Bu esnada yüzeyde herhangi bir çizik, taş izi veya leke olup olmadığını kontrol edin.

9. Kuş pisliklerine dikkat edin. Aracı bütünüyle yıkamazsanız bile, en kısa süre de temizlemeniz gerektiğini unutmayın. Kuş pislikleri fazlasıyla asitlidir ve boyada kalıcı hasara neden olabilir.



İÇ TEMİZLİK

Aracın içi de aynı derecede önemlidir

Aracın dışının temiz tutulması yeterli değildir. Ayakkabınızla dışarıdan içeri taşınan toz, tuz ve taş parçalarıyla aracınızın içi de dışı ile aynı kirlere maruz kalır. Kırıntıları, şeker ambalajlarını, boş içecek kutularını ve araçta bırakılan diğer çöpleri de unutmayın.

Faydalı ipuçları

* Paspasları çıkartın. Kauçuk paspasları sabunlu su ve fırça ile yıkayın, kumaş paspasları ise elektrik süpürgesi ile temizleyin ve/veya yüksek basınçlı yıkama tabancası ile su sıkarak yıkayın. Paspasları araca yerleştirmeden önce mutlaka tam kuru olduklarından emin olun.

* Taban halısını ve koltukların altını elektrik süpürgesiyle temizleyin. Deri döşemenizin dikiş yerlerine özel ilgi gösterin – dikişleri parmaklarınızla ayırın ve elektrik süpürgesinin radyatör temizleme ucu ile dikişlerin arasında takılan toz ve kırıntıları temizleyin.

* Aracın içindeki plastik veya vinil kaplamaları (direksiyon simidi, ön konsol, kapı içleri, vites kolu, emniyet kemerleri, vs.) silmek için nemli bez kullanın. Başka hiç bir kimyasal kullanmayın.

* Camları iyice temizleyin. Özellikle ön camdaki kir ve egzoz tabakasının temizlenmesi için iki veya üç defa temizlemek gerekir. Bir cam temizleme malzemesi kullanın ve dikiz aynasını da unutmayın.



PASTA ve CİLA

Yüzeyi kirden koruma

Aracınız yeni ve boyası ışıl ışılken korumaya başlayın. Düzenli olarak pasta/cila uygulanması aracınızı yağmur, kar, yol tuzu ve aşınmaya neden olan diğer etkenlerden korur. Ayrıca, pasta boyanın parlamasını sağlar, temizliği kolaylaştırır ve böcek artıklarının daha rahat temizlenmesini sağlar. Ancak, renkleri bozulacağından plastik veya kauçuk parçalara (özellikle siyah olanlara) pasta veya cila sürmemeye dikkat edin. Cilanın veya pastanın doğrudan güneş ışığı altında uygulanmaması gerektiğini unutmayın.

Adım adım

1. "Dış temizlik" başlığında anlatıldığı şekilde aracı iyice yıkayın.

2. Boyayı derinlemesine temizlemek için 'pasta öncesi temizlik' malzemesi kullanın. Boyanın temizlenmesi aracın yıkanması değildir. Bunun anlamı önceki pasta tabakalarının, oksitlenmenin ve kir artıklarının kimyasal temizleyici veya cila ile temizlenmesidir.

3. Islak bir bez veya üretici tarafından tedarik edilen uygulama malzemesi ile her defasında bir gövde paneline pasta uygulayın. Pastanın nasıl uygulanacağına dair üreticinin talimatlarına uyun ve dairesel ya da düz hareketlerle pastayı uygulayın.

4. Yüksek kaliteli pamukla fazla pastayı alın.

5. Pastanın kurumasını bekleyin ve yeni pamuk kullanarak parlatın.



BOYA ve KAPORTA BAKIMI

Çizikler ve lekeler için ilk yardım

Paslanmanın önlenmesi için boya hasarının derhal giderilmesi gerekir. Boya yüzeyini düzenli olarak – örneğin aracı yıkarken – kontrol etmeyi alışkanlık haline getirin. Boyanın ve küçük eziklerin onarılması özel ekipman ve beceri gerektirir. Aracınızda ciddi hasar varsa Honda Yetkili Servisiniz ile görüşün.

Küçük çizikler
Metale kadar ilerlememiş küçük çizikler ve taş izleri Honda rötuş boyası ile onarılabilir. Hasarlı nokta temizlenir temizlenmez rötuşu uygulayın ancak rötuş boyasının aynı renkte olduğundan emin olun. Renk kodu numarası motor bölmesindeki model plakasında yazılıdır.

Daha derin çizikler
Derin çizikler için hasarlı yüzeyin üzerine maskeleme bandı yapıştırın. Bandı çekerek kabaran boyanın banda yapışarak sökülmesini sağlayın. Astarı iyice karıştırın ve küçük bir fırça ile uygulayın. Astar yüzeyi kuruduğunda fırça kullanılarak boya uygulanabilir. Birkaç ince boya katmanı uygulayın ve her uygulamanın ardından boyanın kurumasını bekleyin. Çizik çok uzunsa boyanacak kısmın çevresini bantla korumanız gerekebilir.

Ön cam hasarı
Ön camınızda taşların neden olduğu çizikler veya başka hasarlar varsa mutlaka onarılması ya da değiştirilmesi için Honda Yetkili Servisinize başvurun. Ön camın hasarlı olması silecek lastiklerinin aşınmasına neden olur ve görüşü kısıtlar.



MOTOR TEMİZLİĞİ


Motorlar özel malzeme ve beceri gerektirir

Motor bölmesinin zaman zaman temizlenmesi faydalıdır. Paslanmanın önlenmesi ve yağ veya diğer sıvı kaçaklarının belirlenmesi iki önemli nedenidir. Motorun temiz tutulması ile pek çok motor problemi önlenebilir ve aynı zamanda bakım, onarım maliyetleri düşürülebilir. Ancak modern otomobil motorları çok karmaşıktır ve özel malzeme ve beceri gerektiren gelişmiş elektronik sistemler içerir. Motor bölmesini temizlerken dikkatli olun.





KONTROL ve TAMAMLAMA



Sıvı seviyelerini ve lastik hava basınçlarını her zaman kontrol edin
Jazz'ınız düzenli bakım ve temizlik dışında fazla ilgi gerektirmez. Ancak önemli sıvıları ve lastik hava basınçlarını her zaman kontrol etmeniz gerekir. Bu şekilde doğru çalışma koşulları sağlanır ve aracınız en iyi performansı ortaya koyabilir.



MOTOR YAĞI

Yağ seviye çubuğunu kullanın

Motor yağı her motor için hayati önem taşır. Yağ, motorun rahat bir şekilde çalışmasını sağlar ve aşınmayı azaltır. Motor yağını, yağ kontrol çubuğunu kullanarak düzenli olarak veya en az her 2500 km'de bir kontrol etmeyi alışkanlık haline getirin.


SOĞUTMA SUYU

Motor kapağının altını serin tutun

Soğutma suyu seviyesinin düşük olması motorun hasar görmesine neden olabilir. Bu nedenle seviyeyi düzenli olarak, özellikle uzun seyahatlere çıkmadan önce kontrol etmek faydalı olacaktır. Soğutma suyunun durumunun ve seviyesinin kontrol edilmesi bakım programına dahildir. Soğutma suyu sadece su değildir ve asla su ile tamamlanmamalıdır. Soğutma suyu sadece soğutmakla kalmaz aynı zamanda donmayı ve soğutma suyu sisteminde aşınmayı önler. Soğutma suyunun Honda Yetkili Servisleri tarafından tavsiye edilen bir soğutma suyu ile tamamlanması önemlidir.



CAM YIKAMA SUYU

Güvenli yolculuk için temiz görüş

Temiz ön cam güvenli sürüş için çok önemlidir. Etkin cam yıkama suyunun büyük fark yarattığı pek çok durum vardır. Yazın camdaki böcek artıklarını temizlemek gerekirken kışın da yol tuzu ve çamur görüşünüzü kısıtlayabilir. Cam yıkama suyu olarak sadece su kullanmayın; özel olarak formüle edilen bir yıkama suyunun temizleme özelliklerine ihtiyacınız olacaktır. Aynı zamanda antifriz özelliği de suyun camda, hortumlarda ve fıskiyelerde donmasını önler. Cam yıkama suyu seviyesini düzenli olarak kontrol edin ve aracınızda bir yedek şişe bulundurun.



LASTİK HAVA BASINCI

Doğru lastik hava basıncı yakıt tasarrufu sağlar

Lastik hava basınçlarını, yedek lastik de dahil olmak üzere her ay kontrol etmek faydalı olacaktır. Doğru hava basıncı, lastiğin kullanım ömrünü uzatır, yakıt tüketimini azaltır ve daha iyi yol tutuşu sunar. Sürüşünüzün daha konforlu ve sessiz olmasını sağlar.





DEĞİŞTİRME




ÖN CAM SİLECEĞİ

İyi durumdaki silecekler hesaplı bir güvenlik sigortasıdır

Kazalar analiz edildiğinde pek çoğunun görüşün kısıtlı olmasından kaynaklandığı görülebilir ve sileceklerin iyi durumda olması büyük fark yaratır. Kauçuk silecek lastikleri kirlenme, böcek artıkları ve buz nedeniyle aşınabilir. Durumları ön cam yıkayıcısı kullanılarak kolaylıkla test edilebilir. Silecek lastikleri herhangi bir iz bırakmadan camı siliyorsa durumları iyidir. Aksi halde değiştirilmeleri gerekli olabilir. Değiştirme işlemi kolaylıkla yapılabilir. Bu konuda kullanma kitapçığınız size yardımcı olacaktır.



PATLAYAN LASTİK

Patlak lastiklere karşı hazırlıklı olun

Bir lastiğin patlaması korkutucu bir deneyim olabilir. Yedek lastik ve krikoyu tanıyarak yolda lastiğinizin patlaması durumunda daha hazırlıklı olabilirsiniz. Mutlaka bir kaç deneme yaparak deneyim kazanın. Bir lastik on dakika içerisinde kolaylıkla değiştirilebilir.



AMPULLER

Farlarınız söndüğünde hazırlıklı olun.

Hangi ampul bozulursa bozulsun rahatsızlığa neden olur. Alacakaranlıkta veya gece yolculuk ediyorsanız tehlikeli de olabilir. İşte bu nedenle aracınızda bir Honda Jazz yedek ampul seti bulundurmanız faydalı olacaktır. (Bi-Xenon ve Active Bi-Xenon farlar hariç. Bu tür farların ampullerinin her zaman Honda Yetkili Servislerinde değiştirilmesi gerektiğini unutmayın.)

Tüm ayrıntılı bilgi için Kullanıcı El Kitabınıza bakın ve ileride lazım olabileceği için lütfen saklayın.

1 yorum:

  1. Fatih'li Fatih25 Ocak 2013 01:22

    2004 model Jazz arabam var alalı henüz 1 oldu ve lastik değiştirme tecrübem olmadı. Dediğiiz gibi tecrübe etmek istedim fakat bagajdaki krikoyu çıkartamadım. Bağlantı yerlerini tektek inceledim fakat krikoyu yerinden nasıl çıkaracağımı bulamadım. bu konuda bana yardımcı olur musunuz? Mümkünse resimli olarak açıklama yapabilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil