16 Şubat 2009 Pazartesi

i-Shift Şanzıman

I-Shift kontrol kutusuyla sadece elektronik bir bağlantıya sahiptir.

Sürücü, ilgili düğme yardımıyla manuel değişimi veya otomatik vites değişimini seçebilir. Otomatik modda, iki farklı sürüş programı vardır - ekonomi ve performans.

Ekonomi programı, yakıt ekonomisi için optimize edilmiştir; Performans programında ise, motor gücünün maksimumda kullanılması için I-Shift, çok daha yüksek devirlerde vites değişikliği yapar.

I-Shift, kademeli ve buçuklu bir şanzımandır. Buçuk vites, ana şanzımana entegre edilmiştir. Kademeli kısım ise planet tiptedir ve ana birimin arkasına yerleştirilmiştir.

Ana birimde mekanik senkromeç yoktur. Onun yerine, motor yönetim sistemi sayesinde motor ve şanzıman birbirleriyle elektronik olarak senkronize edilmiştir. Motor devirleri çok düşükse, gaz kelebeği açılışı artar ve motor freni, vites değişimi sırasında süratli bir şekilde motor devrini uygun devirlere düşürür.

Şanzımanın üstünde, şanzımanın tüm fonksiyonlarını kontrol eden I-Shift kontrol kutusu bulunur. Şanzımanın vites kolları da pnömatik olarak buradan çalıştırılır.

Debriyaj otomatiktir ve basınçlı havayla çalıştırılır.

I-Shift, yolun eğimine ve aracın yükünün ağırlığına göre başlangıç vitesini seçer. Vitesler şu şekilde değiştirilir:

1. Gaz kelebeği açılışı, düşük motor torkuna azaltılır.

2. Debriyaj, şanzıman yoluyla motordan ayrılır ve şanzıman boş konuma geçer.

3. Debriyaj, motor ve şanzımanla (debriyaj sürükleme noktasından biraz daha fazlasına) kavraşmaya başlarken, motor devirleri ayarlanır (üst veya alt değişimlerine göre daha yüksek veya daha düşük).

4. Motor doğru devirlere eriştiğinde, bir sonraki vites kavraşır.

5. Debriyajın, şanzıman üzerinden motorla birleştiği anda, motor torku bir kez daha artırılır.

I-Shift. tasarrufla optimum performansı birleştirmek için; yolun eğimi, brüt araç ağırlığı ve gaz kelebeği açılışı gibi parametrelere göre vites değişikliği yapar.

Bu da eğer gerekli değilse, aracın birinci viteste çalışmayacağı anlamına gelir. Onun yerine, yakıttan tasarruf etmek için daha yüksek bir vites devreye girer.

Ayrıca, I-Shift hızlanma ve yavaşlama sırasında bir veya birden çok dişli oranını atlayabilir, böylece aktarma sistemi her çalışma durumunda mümkün olduğunca verimli bir şekilde çalışır.



Eski ve Yeni Honda Jazz hakkında bir çok bilgi ve merak ettiklerinizin cevaplarını bulabilmek için Honda Jazz Organizasyonu forumunu ziyaret edebilirsiniz.

Foruma Ulaşmak İçin [Tıklayın]

41 yorum:

  1. yaklasık bir ay oldu kullanalı ama halen teknik tablodaki yakıt tüketimini yakalayamadım(ort.6 lt. yaptım).gazı fazla vermediğim halde 4. 5. vitesi hızlı gecip 6. vitese atlıyor.Belki de ben ayarlayamıyorum. Ama bunun dısında jazz joy süper bir makine. Otomatik meraklılarına tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. Aracınızın kilometresi arttıkça yakıt sarfiyatınız beklenen düzeylere düşecektir. Sakin kullanımlarda vites büyütmesi yakıt ekonomisi açısından beklenen otomatik bir davranış.

    i-Shift süper makineyse size bir de CVT bir Jazz kullanmanızı öneririm ;)

    Ben boşuna "Jazz Alışkanlık Yapar" demiyorum :))

    YanıtlaSil
  3. i-shift jazz sahibiyim. gerçeten müthiş bir teknoloji...buna alışan ne manuel ne de tam otomatiği tercih etmeyecektir. sürücüye nerdeyse bir iş bırakmıyor ve çok ekonomik yakış sağlıyor...

    YanıtlaSil
  4. 3 aydir otomatik şanzumana sahip bir araç bakıyorum. en sonunda honda jazz fun modelinde karar kildim. inşallah hakkımızda hayırlısı olur. model hakkında kullananlardan yorumlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Kararınız hayırlı olsun. Jazz'ı başlı başına seveceğinizi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  6. merhaba arkadaşlar ; bende jazz fun i-shift düşünüyorum, önceki aracım 2008 elit di, yeni kasanın kaporta sağlamlığı hakkında bilginiz varmıdır acaba ?

    YanıtlaSil
  7. Daha önceki Jazz'ınız CVT ise i-Shift'i almadan önce mutlaka denemenizi tavsiye ederim. i-Shift, daha önce CVT kullanan birini tatmin etmeyebilir. Önce deneyin, beğenirseniz almaya karar verin. Kaporta sağlamlığı konusunda ise bir farkı olmadığını göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  8. Sayın HO, I-SHIFT'i küçümsüyorsunuz ama CVT'deki güç aktarımı kayıpları onda yoktur. Bu sayede performansı vites geçişindeki zaman kayıplarına rağmen daha iyidir. CVT'nin daha konforlu olduğu doğrudur ama birinci nesil CVT görmezden gelinemeyecek kusurları olduğu için yenilendi. Eğer getirilirse aradaki farkı siz de göreceksiniz.

    A. Gülkara

    YanıtlaSil
  9. Sayın A. Gülkara, yanılıyorsunuz!

    i-Shift'i küçümsemiyorum. CVT'nin daha iyi olduğunu savunuyorum.

    2002 yılından beri yollarda olan CVT şanzımanlı Jazzlarda ciddi hiçbir sorun yaşanmadı.

    Ayrıca Japonya'da Jazzlar hiçbir zaman i-Shift şanzımanla üretilmedi. Hala da üretilmiyor ;)

    Türkiye'ye önümüzdeki yıllarda yine CVT şanzımanlı Jazzlar gelecek. Ve bu Jazzlardan alabilmek için fark ödemek gerekecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2009 ile 2011 arası i.shift olarak üretilmiştir

      Sil
  10. yavuz keskin26 Ocak 2011 21:31

    HO arkadaşım sana bir yere kadar katılıyorum ama teçrübesini edinmediğim tam anlamıyla kullanmadığım cvt den bahsedemeyeceğim.Fakat manuel şanzıman üzerine elektronik olarak konumlandırılmış i shift Cvt ye göre perfonmansta daha iyi olacağını söylemeliyim.Tüketimi iddia etmiyorum.İstediğinizde manuele alarak çok şaşırtıcı hızlanmalar ve ivmelenmeler elde edebiliyorsunuz.Birbirlerinden üstünlükleri farklı alanlarda olabilir ama bu bundan daha iyi demek biraz zor.Ben ikinci i shift jazzımı kullanıyorum.2 senede iki jazz aldım ikiside i shift ve çok memnunum.Sorusu olanlarada cevap vermeye hazırım.Bilgim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım.

    YanıtlaSil
  11. Yavuz Bey, sahip olduğunuz i-Shift'den memnun olmanızı gayet iyi anlıyorum. Ama en az bir kez CVT'yi mutlaka denemenizi öneririm. İşte o zaman aradaki farkı çok daha iyi fark edecek ve CVT üzerinde bu kadar ısrarla durmamız konusunda bize hak vereceğinizi düşünüyorum.

    İsterseniz şu başlığa bir bakın. Size fikir verebilir.

    http://yenihondajazz.blogspot.com/2010/02/hangisi-daha-iyi-cvt-mi-i-shift-mi.html

    YanıtlaSil
  12. Ben CVT'yi de yeni şanzımanı da kullanmış bir Jazzcı olarak I-SHIFT'i daha iyi buluyorum. CVT'nin diğer otomatiklere göre sarsıntısızlığı ve tüketimi dışında bir avantajı yoktur. Bunlar çok önemlidir ama her şey değildir. Bir şanzımanın en önemli görevi güç aktarımıdır. CVT şanzımanlar farklı yapısından dolayı torkta ve beygir gücünde önemli kayba neden olur. Hem birinci nesilde sorunlar yaşanmadığı doğru değil:

    http://www.autobild.de/artikel/100.000-km-dauertest-honda-jazz-1.4-54487.html

    100.000 km testinde CVT şanzımanı arızalanmış bir Jazz bu. Jazz'ın sınıfında çok önemli bir araba olduğu kesin. Ama ikinci nesille birlikte CVT şanzımanın da yenilenmesinin başlıca nedeni bu sorunların giderilmesidir. Haberiniz var mı bilmiyorum ama uzun süre park haline bekletilmiş Jazzlarda CVT'nin arıza çıkarabildiği anlaşılmıştı. Diğer şanzıman teknolojilerinde böyle bir sıkıntı duymazsınız. Honda ne zaman araçlarında DSG gibi çift kavramalı ve çağdaş bir şanzıman kullanmaya başlar o zaman bu sorunlar gerçekten biter. Son derece güvenilir ve zengin donanımlı arabalar yapsalar da günümüzdeki şanzıman ve motor seçenekleri karşısında bayağı geri kaldılar. Atmosferik motorda inat etmeye devam ederlerse birkaç sene içinde yollardaki en yavaş ve en çok tüketen otomobiller arasında olacak Honda'lar. Bugün en uyduruk TSI arabanın torku herhangi bir I-VTEC'inkinin neredeyse iki katı. hem de en düşük devirlerde. Benzinli motorlardan artık dizelden yüksek verim alıyor adamlar. Şanzımandan bahsediyorduk ama kendimi tutamadım. Honda bu değişikliğe gitmezse geleceği zorlaşacak.

    A. Gülkara

    YanıtlaSil
  13. Sayın Gülkara,

    CVT Jazz'ınızı i-Shift ile değiştirip, yaptığınız bu değişiklikten de memnun kaldığınıza göre, üstüne söylenecek bir şey olmadığını düşünüyorum.

    Önemli olan müşteri memnuniyeti ise; Memnuniyetiniz ile sizin açınızdan sorun zaten yok.

    Size, Jazz'ınızla sağlıklı, mutlu, keyif dolu sürüşler dilerim.

    YanıtlaSil
  14. yavuz keskin30 Ocak 2011 16:11

    Cvt kullandım ama kısa süre kullandım onun için özelliklerini kıyaslayamıyorum.Sarsıntısız derken haklısınız.Fakat aradığımız özeliğe görede değişir beklentilerimiz.Fakat bir gün bir buluşma olursa davet edilirsek eşimle gelirim.Arkadaşlarla bu konuları bizzat araba üstünde deneriz.Ben cvt kullananlara aracımı veririm onlarda kendi araçlarını verirse tecrübeleri yerinde ve ilk ağızdan deneyerek paylaşır bilgimizi artırır yeni tecrübeler ediniriz.Böyle bir organizasyonda olmak isterim.

    YanıtlaSil
  15. merhabalar. 2004 model otomatik jazz'ımı 2011 i-shift ile değiştirdim. ancak deneme sürüşü yapmış olsam kesinlikle bu hataya düşmezdim. ne benzin sarfiyatı daha az ne de performansı daha yüksek. aksine, vites değişimlerinde aşırı bir yavaşlama oluyor. yokuş yukarı çıkarken durma noktasına geliyor. ayrıca motoru ilk çalıştırdığımda marşın basmadığı oldu bir kaç defa. içerden tık diye bir ses geliyor, tekrar denediğimde çalıştırıyorum. aracım 700km'de, 1 ay bakımı yerine 1000km'yi beklemeye karar verdim ancak umarım ben bir şeyleri yanlış yapıyorumdur çünkü cidden çok sevdiğim jazz'dan soğumaya başladım !

    YanıtlaSil
  16. Bu kadar şikayetçi olmamanız gerektiğini düşünüyorum. Jazz'ınızdaki bazı ayarlar normal olmayabilir. Size tavsiyem, bakım zamanınızı beklemeden servise gidip, şikayetlerinizi aktarmanız. Yapılacak bakım ve ayarlar sonrasında Jazz'ınızdan almayı beklediğiniz keyfi alacağınızı unuyorum.

    YanıtlaSil
  17. 2011 i-Shift Honda Jazz satın aldım, aracım 700 km de. daha önce 2002 model clio otomatik vites aracım vardı. şu anda kullandığım honda da vites geçişlerinde araçta yığılma var. heralde yenidir diye düşünüyorum. 1000 km bakımını bekliyorum. Aynı şekilde devam ederse insanı araç kullanmaktan soğutuyor.

    renaultta böyle bir durum yaşamadım.

    YanıtlaSil
  18. Konu ettiğiniz gibi bariz yığılmaların olmaması gerekiyor. Bakım zamanınızı beklemeden, servise gitmenizi ve servis elemanlarıyla birlikte test sürüşü yapmanızı öneriyorum.

    YanıtlaSil
  19. 2004 model otomatik jazzımı sıfır km honda civic hb teknoloji i shift ile değiştirdim ama test sürüşü servis tarafından önerilmiş olsaydı ve kullansaydım asla almazdım en ufak bir eğimde vites düşüyor bazen durma noktasına geliyor arkadan gelenler eminim böyle spor bir arabaya binmiş ama gidemiyor diyordur sollama yaparken devri geç aldığı için ciddi problem oluşturuyor aracı 3 haftadır kullanıyorum ve araçta arıza olduğunu bile düşünüyorum EMİNE diyarbakır

    YanıtlaSil
  20. Benim de ishiftim var. Arabayı alırken bana yolun eğimine göre 1. viteste ya da geri viteste park etmemi söylediler. O şekilde park ettikten sonra N de çalıştırırken, hemen araba çalışmıyor. Sonra içerden tık diye bir ses geliyor, ondan sonra çalışıyor. serviste söyledim fakat hiçbir şey değişmeden araba verildi. Sorun devam ediyor. Neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
  21. Bahsettiğiniz, bir sorun değil. i-Shift'in pek de hoş olmayan bir özelliği. i-Shift otomatik bir şanzıman değildir. Normalde düz vites mantığı ile çalışır. Debriyaja sizin yerinize bir mekanizma basar ve bırakır. Bu nedenle i-Shift'e otomatikleştirilmiş düz vites denilir.

    "Tık" sesini bir kenera bırakın ve Jazz'ınızın tadını çıkarın. Yok, bu konu çok canınızı sıkıyorsa biraz sebredin. Bu ayın ortasından sonra CVT şanzımanlı Jazzların satışa sunulmasını bekliyoruz. Jazz'ınızı CVT bir Jazzla değiştirir, gerçek bir otomatik şanzımanın muhteşem keyfini yaşarsınız. Hem de ne keyif!

    YanıtlaSil
  22. herkese merhaba 2009 i-Shift Honda Jazz Fun almayı planlıyorum.kullanan arkadaşlardan yorum alabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. i-Shift şanzımanlı bir Jazz almanızı önermem. Elbette son karar sizin.

      Sil
  23. Merhaba
    benim 2009 model i-shift şansımana sahip jazzım var. 68 bin km de orj. serviste baskı balata değiştirdim ve canımı sıkan problemler baş göstermeye başladı. aracım trafikte frenleme yapıp durduğumda bir süre sonra titremeye başlıyor biraz titredikten sonra geçiyor. özellikle dur kalk trefiğinde ve trafik lambalarında durduğuma oluyor. servise kaç defa götürdü isem bir şey yapmadılar. sorun yok değil gönderdiler. bu konuda yardımcı olabilcek varsa çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm! Ne yazık ki, benzer sorunlar yaşayan kullanıcılar var. Başından beri kullanıcıları i-Shift'den uzak durmaları için uyarmaya çalışıyoruz.

      Yardımımız; Honda Jazz'ın i-Shift modelini almayı planlayanlara, bu konuda iki kez düşünmelerini, bir kez daha hatırlatmak yönünde olacaktır.

      Sil
  24. İyi günler, ben 2011 yılından beri Honda Jazz fun, i-shift model olan arabamı çok begenerek ve keyfifle kullanıyorum. Fakat birkaç haftadır arabamda bir dijital-ses geliyor. Kontağı çalıştırıyorum kesik kesik ve seyir halindeyken ses ara ara geliyor. Servise gösterdik birşey olmadığını söylediler. Fakat ses gelmeye devam ediyor. Bu canımı sıkıyor. Tahmininiz varmıdır diye sormak istedim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konya jazz, zaten yapılması gerekeni yapıp, otomobilinizi servise götürmüşsünüz. (Bu servisin, "Yetkili Servis" olduğunu düşünüyorum.) Onlar da bir şey olmadığını söylemişler...

      Sil
  25. 2009 i-shift jaaz sahibiyim oldukça memnunum aracımdan cvt daha iyidir diye tahmin ediyorum ancak fiyat farkı ciddi anlamda arabama olan sevgimi arttırıyor :) 2007 cvt jazz 38000 istiyorlar benim araba da 37-38 piyasası böyle bakılırsa kesinlikle i-shit li jazz derim ben ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikmet Bey, Jazz'ınızı güzel günlerde kullanın. Ancak bizler i-Shift Jazzlardan uzak durulmasını tavsiye ediyoruz. Sizin de belirttiğiniz gibi, Jazz'ınız 2 yaş daha genç olmasına rağmen, piyasa değeri 2 yaş büyük olanlar kadar. Siz bunu olumlu buluyorsanız söyleyecek sözümüz yok. i-Shift şanzımanlı Jazzların piyasa değerinin daha da aşağıya düşmemesinin en büyük nedeni, Honda Jazz imajının sektörde çok olumlu olması. Bir diğer neden de ikinci el Jazz alıcılarının i-Shift'in üretimden kalktığını ve i-Shift'in otomatikleştirilmiş bir düz vites olduğunu bilmemeleridir.

      Sil
  26. merhabalar;
    aracım 93 binde i-shift şanzumana sahip son 2 aydır farklı zaman dilimlerinde çok fazla olmamak kaydı ile vites düşürürken çok hissedilir bir şekilde arabayı vurduruyor(sarsıyor) bunu bir iki kere yapıp sonra düzeliyor son 2 ayda kaç kere yaptı derseniz 5-6 kez yaptı. sorun ne olabilir teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berk Bey, en iyi çözümü Honda yetkili servislerinden alabilirsiniz. Bu tip şeylere uzaktan çözüm bulmanın imkansızlığını takdir edersiniz

      Sil
    2. honda servisine bu hafta sonu gittim görmeden bir şey diyemeyiz dedi. her zaman olan bir şey değil diye iza ettim. tutturdular görmemiz lazım diye.

      Sil
    3. Dilerim önemli bir şey değildir de aynı sorunu hiç yaşamazsınız.

      Sil
  27. Kolay gelsin bir sorum olacak 2011 jazz larin cvt şanzumanlilari var mi teşekkürler...

    YanıtlaSil
  28. merhaba arkadaşlar benim sorum şu: ben yeni ehliyet alıcam ve ilk arabam için 1-2 aydır araştırıyorum otomatik alacağım için nereye baktımsa otomatikse illaki japon arabadan şaşma dediler japon alacaksanda honda dan şaşma dediler bende honda bakıyorum uzun zamandır hondanın hacback kasaları hoşuma gidiyor sahibinden de bayağı bi satan var fakat bu ishift şanzuman kafamı çok karıştırdı ben tam otomatik istiyorum fakat hondanın hacback modelinde otomatik seceneğini bulamadım yada ben bakmayı bilmiyorum sizden ricam bana hondanın hacback modelinin hangi sene hangi model almam lazım söyleyebilirmisiniz ? 2016 modelinde bile otomatik yok çıkan 3 model var hepsi dizel düz :( sedan kasa sevmiyorum yoksa sedan kasalarda tam otomatik var ama kasası çok geniş araç sevmiyorum seat leon da çok hoşuma gidiyor fakat oda dsg şanzuman kullanıyor ds şanzumandan herkes nefret etmiş her forumda şikayetler var kafam karma karışık bi yol gösterin :(

    YanıtlaSil
  29. iyi geceler arkadaşlar 2011 honda jazz i shift fun aracım var aracım son günlerde garip bir arıza verdi.Araç çalıştıktan sonra ileri veya geri hareket etmiyor,ekrandaki vites göstergesi yanıp sönüyor;bir süre sonra( bazen 1 dakika bazen 10 dakika)araç hareket ediyor;bazen hiç sorun yaşamadan araç çalışır çalışmaz hareket edebiliyor.Bir tamirciye götürdüm net bir şey söylemedi sonra bir daha bakalım dedi.Yeni bir tamirciye götürmeden önce bilgi sahibi olmaya çalışıyorum.Bu konu hakkında bilgisi, önerisi olan veya benzer bir şey yaşayan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan Bey, Jazz'ınızı Yetkili Servislerden birinde kontrol ettirmenizi öneririm.

      Sil
  30. Merhabalar Honda Civic 2008 1.8 i-shift olabini alcam. Ornegin manuel kullanmayi bilmeyen birisi i shofti otomatik modda kullanabilir mi? Bizim bir seye basmamiza gerek kaliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin Bey, otomatik bir otomobil nasıl kullanılıyorsa o rahatlıkta kullanabilirsiniz.

      Sil