Honda, yeni Jazz modeliyle, B-segmentte çok yönlülük ve iç alan parametrelerini yeniden tanımlamaya hazırlanıyor. 5-kapılı hatchback, sınıfının lideri bir iç mekan genişliğine erişerek bunu belirgin bir biçimde iyileştirilmiş yakıt tasarrufuyla ve 120 g/km CO2 emisyonuyla (1.4-litre i-SHIFT ve 1.2-litre)birleştirecek.
Dış dizayn ilk bakışta bir devrimden çok, evrimin izlerini taşısa da, bu incelikli görünüş değişikliği, yepyeni Jazz’ı atağa kaldıran binlerce değişikliğin yalnızca küçük bir parçasını oluşturuyor. Bir önceki Jazz modelinin merkezi yakıt deposu yerleşimi ve dünyayı kendine hayran bırakan Sihirli Koltuklar özellikleri aynen korunuyor. Orta sınıf bir araçla boy ölçüşen kabin genişliği gibi en iyi özellikler aynen korunurken, yeni Jazz diğer her alanda bir yeniliğe imza atarak, çıtayı daha da yukarılara taşıdığı gibi, başarılarını supermini segmentinde de taçlandıracağının sinyallerini veriyor. Bir önceki nesil elliden fazla ödüle lâyık görüldüğü gibi, 2001’de piyasaya ilk çıkışından bugüne iki milyonun üzerinde bir satış rakamına ulaşmış bulunuyor.
Daha geniş, "cab forward" stili gövdesi görselliği daha da arttırırken, özellikle arka diz mesafesi ve bagaj hacmi Jazz’ın daha da genişlediğinin birer göstergesi. Sihirli Koltuklar artık tek bir hareketle yatırılabiliyor ve artık bu çok yönlülükleri de bagaj bölmesindeki Çift Bölmeli Bagaj özelliğiyle bütünleşiyor.
Honda ACE (İleri Uyumluluk Mühendisliği) ürünü gövde yapısı, aktif ön koltuk kafalıkları ve VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi) ve benzeri daha yüksek seviye güvenlik ekipmanları bulunuyor. Daha geniş lastikler, revize edilmiş süspansiyon ve daha uzun aks aralığı/daha geniş tekerlek izi bir yandan aracın çevikliğini, diğer yandan da sürüş konforunu arttırıyor. Ve yeni 90 PS 1.2-litre ve 100 PS 1.4-litre i-VTEC motorları performans karakteristiklerini yukarı taşırken, yakıt tasarrufunu ve CO2 emisyonlarında da 1.2-litre ve 1.4-litre motorlar için sırasıyla 5.1 ve 5.3 l/100 km gibi benzersiz seviyelere çekiyor, CO2 emisyonlarında da ciddi düşüş sağlıyorlar. 1.2 litre motorun CO2 emisyonları 129g/km’den 120g/km’ye, 1.4 litre motorun CO2 emisyonları da 137g/km’den manuel şanzımanlarda 123g/km’ye, i-SHIFT şanzımanlardaysa 120g/km’ye kadar düşüyor.
İki yeni motorla daha yüksek yakıt tasarrufu ve daha düşük CO2 emisyonu
Daha güçlü yeni motorlar,sıradışı bir ekonomiye sahipken, yakıt tüketimini azaltmak istiyen hatta dizel modellerin tüketimini yakalamak isteyen müşterilerin beklentilerini karşılamak üzere dizayn edildi. Tasarruf ve sürüş keyfi arasındaki denge sınıfında eşşiz. Honda’nın VTEC değişken valf zamanlaması teknolojisine sahip olan 4 silindirli 1.2 ve 1.4 litre motorlar 5 ileri manuel şanzımanla donatıldı. Ayrıca 1.4 lt. motora Honda’nın direksiyondaki pedallardan değiştirilebilen i-SHIFT 6 ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı da eşlik etmekte.
Önceki modelinin 78 beygir güç üretmesine karşılık 6.000 devrin biraz üzerinde 90 beygir güç üreten 1.2 lt. motorun torku da 110’dan 114 Nm’ye yükseldi. Bunun yanında karma kullanımda 100 kilometrede 5.5 lt.’den 5.1 lt.’ye düşen yakıt tüketimine paralel olarak CO2 emisyonu da 129’dan 120 gr/km.’ye gerilemiş durumda.
100 beygir ve 127 Nm torklu yeni motor da aynı duruma sahip. Önceki 83 beygir ve 119 Nm tork üreten i-DSI motorla karşılaştırıldığında manuel şanzımanlı modelde yakıt ekonomisinin 5.3 lt/100km’ye gerilediği (önceki 5.8 lt/100km) ve i-SHIFT yarı-otomatik manuel şanzımanla donatılan da ise 5.2 lt/100km (önceki 5.9 lt/100km CVT) seviyesine düştüğü görülmektedir. CO2 oranları da sırasıyla 137 ve 139 g/km’den 124 ve 122 g/km’ye düştü.
Yakıt ekonomisini maksimize etmek için görsel bir uyarı ile en iyi vites geçiş zamanlasını sağlayan ve Accord’da da bulunan SIL (Geçiş Uyarı Lambası) manuel şanzımanlı modellere adapte edildi.
Şanzımanlar
1.2 ve 1.4-litre modeller, bir evvelki 5-vites manuel şanzımanın daha sportif bir sürüş tecrübesi ve daha yüksek yakıt tasarrufu sağlama üzere optimize edilmiş vites oranlarıyla geliştirilmiş bir şanzıman modeliyle donanımlıdır.
Kilit iyileştirmeler arasında revize edilmiş debriyaj pedalı stroku, üçüncü dişli üzerinde vites yükünü minimize edici karbon-tip sekronizör, düşük kavrama diski eylemsizliğiyle daha düzgün vites değişimi ve daha iyileştirilmiş arıtım yer alır.
Manuel şanzıman donanımlı modellerde, en son Honda Accord modelinde de bulunan, devir saatinin içinde yer alan yeni SIL (Vites Geçiş Uyarı Lambası) özelliği bulunuyor. Sürücüye yakıt tasarrufunu maksimize etmeye yönelik olarak, en iyi vites değiştirme noktasına görsel yönlendirme sağlarken, yakıt tasarrufunda gözle görülür iyileştirmeler sağladığı kanıtlanmıştır.
i-SHIFT (6-ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzıman)
5-vites manuel vites kutusunun yanı sıra, 1.4-litre motor, Honda’nın en son i-SHIFT şanzımanıyla da uyumludur. Bu araç sınıfında ilk kez kullanılıyor olan 6-ileri otomatikleştirilmiş manuel şanzımanda, bir tam otomatik şanzımanın veya CVT’nin (sürekli değişken şanzıman) sağlayabileceğinin de üzerinde bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu birim, ilk kez Civic modelinde denenmiş olan sistemin, düşük vites değiştirme süreleri, daha yumuşak vites geçişleri ve daha akıllı otomatik mod vites mantığı ile geliştirilmiş bir modelidir.
Yeni cab forward tasarımı ve arttırılmış boyutlar
3900 mm uzunluğu, 1695 mm genişliği ve 1525 mm yüksekliğiyle, yeni Jazz, süperminilerin stilini, kompakt MPV’lerin de kullanışlılığını kendinde toplayarak, bu iki araç sınıfı arasında kendine özel bir mevki ediniyor. Tam yükseklik aynı kalırken, yeni Jazz’ın uzunluğu 55 mm, genişliği – az da olsa – 20 mm arttırılmış. Dingil aralığındaki – 50 mm – ile ön – 35 mm – ve arka – 30 mm – tekerlek aralıklarındaki artışlar, sürüş sabitliğine katkı sağlıyor. Bu boyut artışlarına rağmen, 9.8 m’lik dönüş çapı eski Jazz’dan daha geniş olmayıp, görüş mesafesindeki iyileştirmelerle birlikte, yeni Jazz eskisine nazaran daha gelişmiş şehir içi kullanım becerilerine sahip.
Yeni ACE gövde yapısı
Giderek bütün Honda ürünlerine yayılmakta olan bir konsept olarak, ACE (İleri Uyumluluk Mühendisliği) gövde yapısı daha da etkin güvenlik performansı sağlıyor. Gövde yapısı, özellikle de poligonal ana şasi, farklı boyutlarda ve konstrüksiyonlardaki araçlar arasındaki yanlış hizalamanın olumsuz etkisini azaltmaya yardım ederken, çoklu enerji absorpsiyonu yolları darbe enerjisini yayarak, kabin deformasyonunu engelliyor.
Tüm modellerde ön, arka, yan ve tam boy perde hava yastıkları ile çift kademe ön-gergili ön koltuk emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Ön yolcu hava yastığı ise çocuk koltuğu kullanılması durumunda iptal edilebiliyor. Emniyet kemeri uyarıcıları ise ilk defa Jazz’da hem ön hem de arka koltuklar için bulunuyor. Ayrıca ön koltuklarda çarpışmalardan doğacak boyun hasarlarını minimuma indiren aktif kafalıklar bulunmakta.
Sol ve sağ arka koltuklardaki iki ISOFIX bağlantıları, tavandaki bağlama kancaları da, çocuk koltuğu kurulumuna olanak sağlıyor.
Hem daha geniş, hem daha rafine, hem de daha fonksiyonel kabin
Orijinal Jazz’ın kompakt süspansiyonu ve merkeze monteli yakıt deposuyla daha fazla yük hacmine olanak sağlayan yaratıcı iç düzenlemesinin yanı sıra, yeni modelin arttırılmış dış boyutları, araç içi konforun yeni bir aşamaya taşındığının göstergeleri.
Arka koltuk yolcularının diz mesafesi artık 37 mm daha geniş, ön ve arka yolcu koltukları arasındaki mesafe de 30 mm arttırılmış. Gövde boyutundaki az da olsa artış, omuz boşluğunda önde 44, arkadaysa 43 mm artış sağlıyor.
Görüş mesafesinde de gözle görülür bir artış var. İncelmiş A-sütunlarıyla, daha geniş ön cam bir önceki modele nazaran üç kat daha geniş kelebek camları daha rahat bir sürüş sağlarken, geri çekilebilir koltuk başlıkları arka cam görüşü önündeki tüm engelleri ortadan kaldırıyor.
Sihirli Koltuklar artık tek bir dokunuşla yatırılabiliyor
Bir önceki Jazz modelinin yenilikçi ‘sinema’ stili arka koltuklarının popülerliği ortadayken, Honda’nın yeni modelinde de benzer bir düzenlemeye gitmiş olmasına şaşmamalı; ama aynı işleyiş prensibinin yanı sıra, tek hareketle yatırılabilme özelliğiyle en yeni Sihirli Koltuklar artık daha da kullanışlı. Bundan böyle, arka koltukları yatırmak için ön koltukları öne çekme derdi yok. Aksine, koltuk arkasına neredeyse sıfır olan koltuk başlıkları sayesinde, 2:1 bölünmüş arka koltuklar, en geriye yatık hallerinde bile, ön koltuklara değmiyor.
Yeni Çift Bölmeli Bagaj (1.4-litre modeller)
Yeni Jazz’daki Sihirli Koltukların benzersiz kullanışlılığı, Honda CR-V’dekinin benzeri prensiplere dayalı esnek bir bagaj alanıyla bütünleşiyor. Lastik tamir kitiyle donanımlı, 1.4 modellerde standart olan Çift Bölmeli Bagaj özelliği, çift mafsallı bir panelle gizli bir zemin altı bagaj alanını – Düzenli Mod – kullanıma sokuyor. 230 mm derinlikli, 64 litre kapasiteli alt kompartman spor malzemeleri ve sıvı maddeleri koymak için ideal. Üzeri kapandıktan sonra diğer ise diğer yüklere bulaşma riski de bulunmuyor.
Zemin tamamıyla kaldırılarak veya arka koltuklara dayalı katlanarak, derinliğin tamamını kullanıma açıyor – özellikle uzun boylu objeler için ideal (Uzun Mod), alternatif olarak, panelin tamamını arka koltuklara dayalı katlamak yerine, panelin arka kısmı katlanarak, yarım yükseklikte bir yük rafı, böylece de çifte yük hacmi – Üst/Alt Modu daha ağır yükler aşağı, daha hafif yükler yukarı rafa konabileceği gibi, ortaya çıkan yük ağı, şekilsiz yüklerin etrafa dağıtılmadan, derli toplu taşınabilmesi için kusursuz bir olanak sağlıyor.
Lastik tamir kitiyle birlikte 390 litrelik toplam bagaj hacmi (VDA), bazı kompakt MPV’lerinkinden daha büyük ve süpermini sektöründe sınıfının lideri konumunda. Bir önceki Jazz’ın bagaj hacmiyse toplamda (VDA) 390 litreydi.
Rafine kabin ortamı
Yüksek kaliteli, keyif veren dokunma hisli materyalleri, stilize dizaynı ve zevkli renk seçimleriyle, yeni Jazz’ın kabini kullanıcısında sınıfının üzerinde bir araç hissi uyandırıyor.
Daha iyi destekli, daha konforlu ön koltuklar, sürücü ayaklığı, yüksekliği ayarlanabilir sürücü koltuğu, derinliği ve yüksekliği ayarlanabilir direksiyon, ve daha geniş arka koltuklar, daha keyifli ve ferah bir kabin ortamını sağlayan özelliklerden yalnızca birkaçı. Ekstra ses yalıtımı ve daha esnemez gövdesi, yeni Jazz’ı içinde olmaktan keyif duyulan diğer özellikler arasında. Gerçek bir genişlik hissi yaratmak için, Jazz 1.4 EX’e özel arka koltuklara dek uzanan panaromik tavan geniş bir gökyüzü görüşü sağlıyor. Isıyı emen camlar ve güçlü güneş gölgeliği, kabin konforunu bütün bir yıla yayıyor.
Eski ve Yeni Honda Jazz hakkında bir çok bilgi ve merak ettiklerinizin cevaplarını bulabilmek için Honda Jazz Organizasyonu forumunu ziyaret edebilirsiniz.
Foruma Ulaşmak İçin [Tıklayın]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder