16 Aralık 2011 Cuma

Bir Tüketicinin Yaşadıkları


Adını vermeyen bir tüketici blog'un 'Honda Türkiye Çin Malı Jazz Pazarlıyor' başlığına aşağıdaki yorumu bırakmış. Aynen aktarıyoruz.

12 Ekim 2011 tarihinde, Honda Diyarbakır Durmaz Plaza'dan parasını peşin vererek eşim adına Jazz marka araç siparişi verdik, bayi bize bayramdan önce yetiştireceği sözünü verdi. Çin üretimi araç istemediğimizi özellikle belirttik. Bizi 1,5 ay bekletip, bu arada defalarca telefonlarda oyaladıktan sonra gelen jazzların hepsinin Çin üretimi olduğunu, Japon veya İngiliz üretimi getiremeyeceklerini söylediler.

Çin üretimi istemediğimizi, parasını peşin verdiğimiz halde bizi bu zamana kadar beklettikleri için mağdur olduğumuzu belirtince, istersek siparişi iptal edebileceklerini ve paramızı hemen iade edeceklerini söylediler. Aradan 2 ay geçmesine rağmen bugün yarın deyip bizi oyaladılar ve bugüne kadar paramızı alamadık. Bu arada Honda genel merkezi defalarca aradık ve bayileri ile ilgili sıkıntımızı dile getirdik, fakat bize herhangi bir geri dönüş olmadı ve sorunumuz çözülmedi.

Honda gibi bir firmanın bayilerinin yaptığı usulsüzleri takip etmesi, çözüm noktasında müşteriye yardımcı olması gerektiğini düşünüyorum. Aradan geçen bunca sürede bayinin paramızı söz verdiği tarihte geri ödememesi yüzünden kredi kartı borcumuzu ödeyemedik ve faiz ödemek zorunda kaldık.

Hem maddi hem de manevi olarak çok yıprandık. Honda genel merkezin olayı sahiplenmemesi, bizi bayisiyle başbaşa bırakması yüzünden mağduriyetimiz bir kat daha arttı. Honda Çin üretimi Jazz getiriyor ve bunu kabul ettirmeye çalışıyor, baktı olmadı sanki bayi kendi bayisi değilmiş sorun yokmuş gibi davranıyor.

2 yorum:

  1. Keşke bu yorum ile birlikte adınızı, soyadınızı ve iletişim bilgilerinizi de bıraksaydınız.

    Honda Türkiye'ye ve Honda bayisine bu tür davranışların yakışmadığını özellikle belirtmek istiyorum.

    Tüketiciler karşılarında ciddi muhataplar bulamadıklarında, yaşadıkları üzücü olaylar daha tatsız bir hal alıyor ve marka imajı telafisi zor zararlar görüyor.

    Dilerim Honda Türkiye ve bayisi sorununuza en kısa zamanda sizi memnun edecek çözümü üretebilirler.

    YanıtlaSil
  2. Sorun yaşayan tüketici bize bir mesajla iletişim bilgilerini göndermiş ve olayın devamını anlatmış. Açıklanmasını istemediği için özel bilgilerini yayımlamıyoruz ama mesajın geri kalanını aynen paylaşıyoruz.

    ''Bayiden paramı 1 hafta önce alabildim, ama Honda Türkiye beni bir kere bile aramadı ve sorunumla ilgilenmedi. Budan sonra Honda marka bir araç kesinlikle almayı düşünmüyorum. Umarım bu yazdıklarım herkese ulaşır ve honda marka araç alırken bir kere değil defalarca düşünürler.''

    Bir tüketiciye bunları yaşatmak nasıl bir sorumsuzluktur anlayıp, yorumlayabilmek oldukça güç.

    YanıtlaSil