12 Eylül 2011 Pazartesi

Otomobil Pazarında Dizel ve Otomatik Payı Artıyor

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerinden derlenen bilgilere göre, 2011 yılının 7 aylık döneminde dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 72 artış gösterdi. Tüketicilerin tercihlerini belirlemede ana etkenlerden birisini de düşük yakıt tüketimi oluşturuyor. Bu etken göz önüne alındığında tüketici tercihlerinde dizel araçlar önemli bir yer tutuyor. Türkiye'deki benzin fiyatlarının yüksekliği, otomobil kullanıcılarını benzine göre daha ucuz ve yakıt tüketiminde ekonomik olan dizel araçlara yöneltiyor.

2011 yılı Ocak-Temmuz döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının 203 bin 559 adedini (yüzde 61) dizel araçlar oluşturdu. Bu yılın 7 aylık döneminde otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemi ile kıyaslandığında, tüm sınıflar içindeki dizel payı yüzde 52'den yüzde 61'e yükseldi.

Geçen yılki toplam otomobil satışlarının yüzde 54'ünü 272 bin 755 adetle dizel motorlu modeller oluşturmuştu. Bu yılki 7 aylık dizel araç satışına bakıldığında 203 bin 559 adet ile geçen yılın 12 aylık periyotunda yapılan satışlara yaklaşıldığı görüldü. Bu yılın ocak temmuz döneminde, A segmentinde 4, B segmentinde 65 bin 964, C segmentinde 102 bin 332, D segmentinde 24 bin 515, E segmentinde 9 bin 80 adet ve F segmentinde bin 664 adet dizel araç satıldı.

Dizel araçların segment içindeki paylarına bakıldığında; A segmentinde yüzde 7'sini, B segmentinde yüzde 51'ini, C segmentinde yüzde 54'ünü, D segmentinde yüzde 41'ini, E segmentinde yüzde 81'ini ve ultra lüks segment olan F segmentinde de satışların yüzde 82'sini dizel araçlar oluşturdu.

Otomatik şanzımanın payı da arttı

Bu yılın başından itibaren önceki yıla göre beklentilerin tersine yükseliş trendinde giden otomotiv pazarında otomatik şanzımanlı araçların payı da arttı. Büyük şehirlerlerde yaşanan trafik karmaşası otomatik vitesli araçlara olan talebi de artırdı. Türkiye'de 10-15 yıl öncesine kadar sadece lüks otomobiller ve yurtdışından gelen ithal otomobillerde olan otomatik şanzıman kullanımı yüzde 33'e kadar çıktı. Satılan her 3 araçtan birisini otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu.

2011 yılı Ocak-Temmuz döneminde otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55 oranında arttı. Bu yılın 7 aylık döneminde 333 bin 264 adet olan toplam otomobil satışının yüzde 33'ne karşılık gelen 108 bin 942 adetini otomatik sanzımanlı araçlar oluşturdu. 2011 yılı Ocak-Temmuz dönemi otomobil satış adetleri geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında tüm sınıflar içindeki otomatik sanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 31'den yüzde 33'e yükseldi.

Bu dönemde satılan otomatik sanzımanlı araçlara sınıflarına göre bakıldığında, A segmentinde 783 adet, B segmentinde 20 bin 420, C segmentinde 46 bin 672 adet, D segmentinde 29 bin 123, E segmentinde 10 bin 10 adet ve F segmentinde bin 934 adet otomatik şanzımanlı araç satıldı. Pazar toplamına bakıldığında en çok otomatik otomobil satışı C sınıfında olurken, E ve F segmentindeki satışların tamamını otomatik şanzımanlı araçlar oluşturdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder